уторак, 7. август 2012.

Mladići kao nepostojeća populacija čitalaca

http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/I-knjige-uzdizu-duh.lt.html

Pročitah tekst u POLITICI, koji samo potvrđuje nešto što se godinama dešava u celom svetu.Mladi muškarci,između 15 i 25 godina ne postoje kao čitalačka populacija.Izuzev stražara,portira,radnika obezbeđenja koji po prirodi posla imaju slobodnog vremena za čitanje.
Međutim,slično kao u ovom tekstu je i u našoj Biblioteci.
 
Zato se na Dečijem odeljenju  Biblioteke vodi "bitka" za svakog čitaoca.Roditeljima  se daju saveti ,JER SU ONI ODGOVORNI ,U NAJVEĆOJ MERI,ZA SVE ŠTO SE TIČE NJIHOVE DECE.
Često čujem od njih kako dete ne želi da čita.Ja im samo odgovorim pitanjem:"Kada bi Vam dete saopštilo da: napušta školu,više neće da dolazi kući u dogovoreno vreme,neće da jede ništa sem slatkiša...Vi biste poštovali odluku Vašeg deteta?"
Obično,ih zatekne moje pitanje.Onda ,počinje pravdanje i na kraju saopštavaju da ne znaju KAKO?
Tada im kažem za moj projekat BUDILNIK.
Kupe jedan mali budilnik,koji navijaju deci da zvoni za pola sata.Za to vreme deca čitaju na glas.To treba da budu zajednički  prijatni trenuci između roditelja i dece,kad dete čita roditelju.U isto vreme potrebno je da nauči 5 novih reči koje će slikom objasniti u svom malom ručno pravljenom rečniku.
Uveče,kada legne da spava,upita se -"Da li mi je danas zvonio budilnik?"
Radeći tako 21 dan,postaje dobra navika,bez koje ne može.Osim dobrobiti čitanja,ti trenuci ostaju zauvek u sećanju.
Meni je ostao trenutak kada me je moja pokojna majka držala u krilu i držala mi  knjige jer su bile teške,a ja citala..To je nešto što se ne zaboravlja.

Takođe,da biste sve ovo ostvarili potrebno je da se zna-"KO JE GAZDA U KUĆI."

Zato od srca preporučujem knjigu u izdanju kreativnog centra,sa istoimenim naslovom od Nevene Lovrinčević.Jer da bi ste imali uspešno dete morate uspešno i da ga vaspitate.


                                    Pozdravlja Vas ,
                                                            Cale

Нема коментара:

Постави коментар

Javite se. Volim da komuniciram sa ljudima i saznam njihova mišljenja.
Radujem se Vašim komentarima. Čujemo se:)))

09 10 body>